2009. december 17., csütörtök

Gesztenyekrémleves

Az ősz elengedhetetlen kelléke a gesztenye. Szoktam venni az utcai árusoktól forró gesztenyét, ami hideg időben megmelegíti a kezem, miközben próbálom ehetővé tenni. Az egyik munkahelyemen nagy mennyiségben készítettük mindig, körül ültük és mire elfogyott, a problémákra megtaláltuk a megoldást. Itthon is szo
ktam csinálni és vendégségben szoktam gesztenyepürét is enni, de úgy, hogy senki ne lássa, mert gusztustalanul összekeverem a tejszínhabbal ;-) És levesnek is szeretem:



Hozzávalók:
20 dkg megtisztított megsütött / előfőzött gesztenye
15 dkg húsos bacon
1 fej vöröshagyma
2 dl tejszín
1 (bio)erőleves kocka
chili
bors

A bacont apró kockákra vágom és ropogósra sütöm. Lecsöpögtetem és félre teszem, a visszamaradt zsiradék egy kis részén az apróra vágott vöröshagymát üvegesre párolom. Rádobom a felnegyedelt gesztenyét, hozzáadom az erőleves kockát és felöntöm 8 dl vízzel. Felforralom és turmixban a bacon 2/3-ával összeturmixolom. Nem kell, hogy teljesen krémes legyen, szerintem jó benne apró, ropogós bacon darabkákra harapni;-) Visszaöntöm a fazékba, felforralom, hozzáadom a tejszínt, annyi chilit, hogy egy kicsit csípős legyen, borsozom és ha a bacon nem volt elég sós, akkor utána sózok.
Tálaláskor a maradék baconkockával megszórom.

eM

Nincsenek megjegyzések: