2009. február 16., hétfő

Répa, répa, répa - répatorta

Nagyon szép répákat lehetett kapni a boltban, a baj csak az volt, hogy óriási adagokban. De gondoltam előbb utóbb csak elfogy valahogy, így hát megvettem. Nyersen szeretem, de nem tudtam megfelelő tempóban fogyasztani, ezért elgondolkoztam, hogy mit is lehetne belőle csinálni.
Készült belőle krémleves, főzelék, ahogy a dédim csinálta, és életem első répatortája.
Már régóta tervben volt a torta, de valahogy érdeklődők hiányában mindig elmaradt. Most viszont nem hagytam magam eltántorítani. Tanulmányoztam rengeteg receptet, amit különféle oldalakon találtam, és az egyik nagyonalapreceptet változtattam meg jó alaposan....


Hozzávalók:
3 tojás
20 dkg sárgarépa
10 dkg barnacukor
10 dkg dió
8 dkg zabpehely
0,5 dl olaj
1 cs. vaníliás cukor
1/2 cs. sütőpor
1 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt gyömbér

A sárgarépát megtisztítom és lereszelem, a diót durvára vágom és a zabpelyhet turmixban vagy kávédarálóban lisztté őrlöm.
A tojásokat szétválasztom és a sárgáját a barnacukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem, hozzáadom a zabpehelyből készült lisztet, az olajat, a fahéjat és a gyömbér port és jól elkeverem. Hozzáadagolom a diót és a sárgarépát. A tojás fehérjét egy kicsi sóval kemény habbá verem és óvatosan beleforgatom a répás diós masszába. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm és 180 fokos sütőben készre sütöm. Tűpróbával vizsgáltam, hogy mikor készül el a süti, én 35 percig sütöttem.

eM

Nincsenek megjegyzések: