2008. november 12., szerda

Feketekagyló - gyorsan, egyszerűen

Pár hete a gyorsan elmúlt nyárról, a nyaralásokról beszélgettünk. Ilyenkor természetesen előkerül, hogy milyen ételekkel találkozik az ember külföldön, milyen új ízekkel ismerkedünk meg, mik azok az alapanyagok, amelyek nálunk nehezen vagy sehogy nem beszerezhetőek, és az is, hogy milyen jó lenne néha visszaidézni azokat az ízeket itthon is... Ha a tengernél vagyok szívesen választok valamilyen halat, kagylót vagy rákot a helyi éttermek kínálatából. A beszélgetés óta motoszkált bennem, hogy kagylót kéne enni. Így hát a tettek mezejére léptem és elkészült a fehérboros feketekagyló, gyorsan és nagyon egyszerűen.



Hozzávalók:
1 kg feketekagyló
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2,5 dl száraz fehérbor
vaj
színes bors
petrezselyem

A kagylókat jó alaposan megtisztítottam, ami nyitva volt az kidobtam. Vajon megpároltam az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát, színes borsot őröltem bele, megsóztam és felöntöttem a borral és kb. ugyanannyi vízzel. Amikor forrt belezuttyantottam a kagylókat, megkevertem és fedő alatt 8-9 percig főztem. Mielőtt kiszedtem volna a kagylókat hozzákevetem az apróra vágott petrezselymet. Amelyik kagyló nem nyílt ki azt kidobtam, a többit egy tálba szedtem. 
Friss baguette és száraz fehérbor illik hozzá...

eM

Nincsenek megjegyzések: