2009. július 24., péntek

Nem főzök...

Meleg van. És ez így van jól. Ezért van nyár. De melegben nem jó főzni. Nem is szoktam mostanában. De azért enni kell. Hogy mit? Fagyit. Görögdinnyét. Néha egy kis hideg lecsót. Tojásosan. Pirítóssal. Hogy én azt hogy szeretem :-) Még fogy rengeteg jeges kávé is és természetes limonádé és víz.
Nemrég túrázni voltam a Dolomitokban, ott is ettem. Finomat. Dél-Tirol érdekes hely, vegyesen élnek azon a részen osztrákok és olaszok. Ez meglátszik az arra kapható ételeken is. Így ettem egy kis osztrákot és egy kis olaszt is. Apelstrudelt és spaghetti con olio, aglio e peperoni-t. Az almás rétes attól igazán jó, szerintem, hogy az almát nem reszelik le, mint nálunk a réteshez szokás, hanem feldarabolják. A spaghetti pedig attól, hogy az olaszok egyszerűen nagyon jól tudnak tésztát főzni. Ez utóbbit én magam is szoktam készíteni, mert egyszerű, gyors és nagyon finom:


Hozzávalók:
fél csomag jó minőségű spaghetti
4-5 ek jó minőségi olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
petrezselyem
1 db chili paprika

Míg a spaghettit fogkeményre főzöm a sós vízben, addig megtiszítom a fokhagymát és lereszelem. A chilit kimagozom, a petrezselymet megmosom és a chilivel együtt egészen apróra vágom. Az olajba belekeverem a fokhagymát, a chilit és a petrezselymet és a megfelelő állagúra! főzött, leöblített tésztával összekeverem. És lehet is enni...

eM

1 megjegyzés:

vadjutka írta...

hellobello, megvagy! :-)
várom az aranchinot, rizs-salátát, vagy bármit :-)

ciao,
J