2009. szeptember 28., hétfő

VKF XVIII. - Pulyka szőlős mustos raguval

Nagyon tetszett Trinity pályázati kiírása, amely főszereplője a szüret, a szőlő és a bor.
Magát a szőlőt nagyon szeretem. A nagyszemű, roppanós fajtákat és az Otellót. És nagyon szeretem a mustot, és jó száraz gyümölcsös fehér borokat :-) De a mazsolát már nem.
Be kell vallanom, hogy még soha nem voltam szüreten. Bár néhány éve - mióta borkóstolókra járok - tervezem, hogy részt veszek egy szüreten, nem mulatságon, hanem a munkában, de eddig még nem sikerült. A családban vagy a közeli ismerősök között sincs olyan, akinek lenne komoly szőlője, bora, pincéje.
A kertünkben ugyan van 5 tőke, amelyet biogazdálkodásban, komoly terméskorlátozás mellett művelek ;-) De nem volt (már) rajta annyi, hogy abból készüljön a pályamű. Viszont a "birtokon" terem Otelló, amit sk szedtem nagy mennyiségben, hogy a kóstoló után jusson a raguba is egy maréknyi :-) A mustot pedig a Budafoki Pezsgő-és Borfesztiválon szereztem.


Hozzávalók:
40 dkg pulykamellfilé
1 dl száraz fehérbor
1 dl must
20-20 dkg piros és zöld szőlő, leszemezve, megmosva
5 ek liszt
3 + 2 ek olaj
bors
tészta (én 10 tojásos slambuc kockát használtam)

A húst megmostam és kb 2×2 cm-es kockákra daraboltam, besóztam, majd megforgattam a lisztben. 3 ek olajon minden oldalát megpirítottam a húskockáknak, majd felöntöttem a musttal és a fehérborral, borsot őröltem rá és puhára pároltam. Amikor a hús már puha volt, és a liszttől kezdett besűrűsödni a mártás, akkor hozzáadtam a szőlőt és már csak összemelegítettem a hússal. Míg a hús puhult kifőztem sós, olajos vízben a tésztát, amit köretnek adtam.

eM

Nincsenek megjegyzések: