2009. szeptember 9., szerda

Zöldborsó leves, ahogy a nagymamám csinálta

Nagymamám nem főzött sokféle ételt, de amit csinált, azokat nagyon szerettem. Nagyon finom és szép fatörzset csinált, diós tésztából, ami magában, krém nélkül is simán elfogyott volna. Családi ünnepekre töltött csirkét készített, tudta, hogy nagyon szeretem a tölteléket, ezért külön tepsiben sütött nekem csak tölteléket. Mindig volt krumplipüré és rizs, amit párnák között tartott melegen. És néha készült zöldborsó leves is, vajas galuskával. Fehéren. Piros paprika nélkül.


Hozzávalók:
30 dkg zöldborsó
3 + 2 dkg vaj
1 cs. petrezselyem
2 ek + ca 10 dkg liszt
1 tojás
(fél kanál cukor)

3 dkg vajon megpárolom a zöldborsót, megszórom 2 csapott ek liszttel, és felöntöm 1,8 l vízzel. Megsózom és felforralom. Közben elkészítem a galuskát: 1 egész tojást elkeverek ca 10 dkg liszttel és 2 dkg vajjal egy villa segítségével. Annyi liszt kell hozzá, hogy a villával már nehezen lehessen gyúrni, de még ne kelljen kézzel csinálni. Ha felforrt a leves, teáskanál segítségével kicsi galuskákat szaggatok bele, mert úgyis jó nagyra megnőnek. Felforralom, és tálalás előtt beleszórom az összevágott petrezselymet. (A nagymamám tett még bele fél kanál cukrot is. Én nem szoktam.)

eM

Nincsenek megjegyzések: