2009. október 13., kedd

Őszi körte leves


Itt van az ősz. Sárgulnak, barnulnak, hullanak a levelek. Egyre korábban sötétedik. Hűvösek a hajnalok. És megjött a főzőkedvem :-) Már nem salátát eszünk, hanem főtt ételt is. Nincs minden hétvégén menés, és jó néhány hét kihagyás után ismét piacon voltam. Ahol csak álltam és nézetem, hogy akkor mit ne vegyek meg, mert csak jöttek a jobbnál jobb ötletek, hogy mit is főznék.
Láttam szép körtét, különféléket, és akkor jött az ötlet:


Hozzávalók:

3 db vajkörte
1 db kemény (nem tudom milyen) körte
2 dl tejszín
2 cm gyömbér
1 ek méz
1 citrom
bors

A vajkörtéket megpucoltam és felkockáztam, felraktam annyi vízben főni, ami épp ellepte. Amikor megpuhult hozzáöntöttem a tejszínt és botmixerrel egyneműsítettem. Belereszeltem a megtisztított gyömbért, a citrom héját, mézzel és durvára őrölt borssal ízesítettem. Újra forraltam és beledobtam a megtisztított és felkockázott kemény körtét és elzártam, nem főztem tovább. A körte megpuhult míg kicsit hűlt a leves. Szerintem langyosan az igazi :-)

eM

Nincsenek megjegyzések: