2009. október 27., kedd

Murauban jártam...

Nyertem a RadioCafe Grandturizmó műsorában egy muraui hosszú hétvégét. A nyeremény 3 éjszakára szólt teljes ellátással a Hotel Relax Resort Kreischberg-be. Leleveleztem a szállodával az időpontot és mentünk.
Az első vacsoránál megmutatták a helyünket az étteremben, így mindig tudtuk, hogy hol ülünk.

A teljes ellátás napi 4 étkezést jelentett:

A reggeli nagyon jó volt, többféle pékáru, felvágott, sajt közül lehetett válogatni, kínáltak zöldségeket, voltak különféle gabonapelyhek és müzlik, hozzá natúr és gyümölcsjoghurt, legalább 4 féle lekvár és nutella is kerülhetett a kiválasztott finomságok közé. A reggelihez kínáltak többféle teát, kakaót, kávét és gyümölcsleveket.
Az asztal mindig szépen meg volt terítve, és minden reggel egy napi "újság" várt minket, ami aznapra programajánlót, időjárás előrejelzést, egy-egy idézetet, a wellness részleggel kapcsolatos tudnivalókat és egy sudokut tartalmazott.

Az ebédet "Mittagssnack"-nek nevezték, ami nem volt nagyon komoly, a nevéhez hűen, de teljesen elegendő. Mindig volt egy krémleves, 3 féle saláta, amiből az egyik mindig valamilyen tésztasaláta volt, és egy kicsi adag desszert. Ez is jó volt.

Délután kávézni lehetett, amihez sütit is kínáltak. Ezt csak egyszer kóstoltuk meg, mert mi általában ilyenkor valahol a környéken kirándultunk. Akkor a süti egy teljesen szimpla, nem is túl jó meggyes valami volt.

És eset következett a svédasztalos vacsora: mindig volt valamilyen előétel, sálata, 2 féle leves, az egyik krémleves a másik valamilyen tartalmasabb leves, aztán 2 féle főétel, és desszert. A gyerekekre is gondoltak, nekik is mindig volt külön valamilyen főétel.
Tulajdonképpen a vacsora nem volt rossz, de minden csak korrekten volt elkészítve és nem volt benne semmi extra, amit azért egy 4*-os szálloda éttermétől elvártam volna.
Lehet, hogy inkább a mennyiségre mentek, mint inkább az újdonság felé. A felszolgáló személyzet, akik nagyon kedvesek, segítőkészek voltak, nagy része magyar volt, így gondolom a konyhai dolgozók között is sok magyar akadt, ami érezhető volt az egész menün. Volt marhapörköltön, ami korrekt volt, de teljesen szimpla, kaptunk rakott kelkáposztát, amit nem kóstoltam, volt tengeri halfilé sáfránymártással és rizssel, amit nagyon jól is el lehetett volna készíteni, de ez sem sikerült, a végeredmény ízetlen lett. Kínáltak sárgaborsó levest füstölt csülökkel, ami olyan volt, mint amikor valaki otthon készíti. Jó, jó, de nem egy ilyen szállodába való... Igazából semmi nem volt olyan a vacsora kínálatából, amire azt mondtam volna, hogy na ez igen, ez nagyon jó ötlet, jó kivitelezés.
2 desszert közül választhattunk, volt, hogy tényleg jól sikerült, az ételekhez passzoló finomságot tálalni, de nekem kicsit sem illett például a sorba a szilvás gombóc például.

Szóval összességében a vacsora nem hozta a várt gasztro élményt...

Nagyon-nagyon tetszettek az evőeszközök, nagyon egyszerű, szép vonalú, érdekes darabok voltak. (sajnos csak a mobilommal fényképeztem le :-( )

eM

szepyke írta...

Az igazi osztrák konyha nekünk ízetlen. A kolbászkáik is, és általában minden. Mi, magyarok, jóval fűszeresebben eszünk mindent. Van az a fehér kolbászuk, nah, az olyan ízetlen, hogy muszáj hozzá valamilyen mustárt enni, mert bár fűszeresnek látszik, de nem az...
Jah, és az osztrák sípályák környékén rengeteg magyar dolgozik, akik nyáron a Balatonnál, télen meg a sípályáknál használják ki a német-magyar tudásukat!:)

Marjan írta...

Még ha lett volna osztrák konyha, de nem volt. Fantázia nélküli magyar konyha volt...