2008. december 9., kedd

Karácsonyi receptverseny - Desszert: Rétesszaloncukor :-)

Nekem fontos, hogy legyen desszert a karácsonyi menü végén (is), és ne csak a szokásos beigli-zserbó-kitugyamégmi legyen a lezárás. Szívesen csinálok valami krémes, könnyű finomságot, de nagyon látványos a rétesszaloncukor is. És ami a mi szempontunkból most nagyon fontos: előző nap el is lehet készíteni.


Hozzávalók:
1 csomag réteslap
2 alma, megtisztítva, lereszelve
egy kis marék durvára vágott dió és mandula vegyesen
1 narancs leve és reszelt héjja
1 citrom leve és reszelt héjja
2 ek barnacukor / méz
fahéj
gyömbérpor
vaj
porcukor
díszkötöző

A lereszelt almát kinyomkodom, hozzáadom a citrom és a narancs reszelt héjját, a mandulát és a diót (esetleg egy kis mazsolát is - én az nem szeretem). Ízlés szerint megédesítem és adok hozzá fahéjat és gyömbérport, és az alma levesességétől függően a narancs levét.
A réteslapot 15 × 15 cm-es darabokra vágom, megkenem egy kis olvasztott vajjal, ráfektetek egy másik réteget, azt is megkenem egy kevés vajjal. Az egyik szélre halmozok egy jó kanálnyit az almás töltelétkből és feltekerem, a töltelék végeinél összecsippentem, hogy úgy nézzen ki mint egy szaloncukor. Egy tálcára nedves konyharuhát fektetek, ráteszem az elkészült rétesszaloncukrokat és befedem egy másik nedves ruhával. Másnapig így a hűtőben semmi baja nem lesz.
Másnap sütőlemezre teszem a réteseket, megkenem egy kis olvasztott vajjal és szép aranyszínűre sütöm őket. Amikor elkészült szalagot kötök rá és kicsit megporcukrozva tálom.

eM

Nincsenek megjegyzések: