2008. december 3., szerda

Amit kaptam, abból főztem....

Általában nem tudom, hogy mit szeretnék főzni, csak azt tudom, hogy valami finomat. Ha előre kitalálom, szinte biztos, hogy valami nem kapok hozzá. Ezért már nem is szoktam tervezni, elmegyek vásárolni és megveszem azt, ami tetszik és rögtönzök. Legutóbb is csak azt tudtam, hogy halat szeretnék... A közeli boltban nem volt nagy a választék, viszont a friss Viktória fogas filé nagyon szép volt, így az került a kosárba. Mangós salátát tudtam volna elképzelni hozzá, de már meg sem lepődtem, amikor egy szem mangót sem találtam, ezért a köretet is a választék határozta meg:


Hozzávalók:
2 db Viktória fogas filé
1 közepes édesburgonya
1 db póré
1 db édeskömény
vaj
színes bors
citrom

A megtisztított pórét fél cm-es szeletekre vágom, az édesburgonyát 1 cm-es kockákra. Egy kis vajon sóval puhára párolom őket, ha kell adok hozzá egy kis vizet. Közben az édesköményt negyedekbe vágom és a negyedeket felszeletelem.
A halat 4-5 cm szélesre szeletelem, besózom és kevés vajon mindkét odalát megsütöm úgy, hogy közben citromlét csöpögtetek rá és nagyon vigyázok, hogy ne szárítsam ki. Ha elkészült, színes borsot szórok rá. A pórés édesburgonyához hozzáadom az édesköményt, de már nem sokáig párolom, hogy ropogós maradjon. 

eM

Nincsenek megjegyzések: