2008. december 22., hétfő

Gyors vacsora

Karácsonyi hozzávalókért mentem be az egyik közeli nagy, de nem giga bevásárlóba, ahol szép friss garnélák akartak velem hazajönni. Gyorsan kerestem mellé még a zöldséges részlegen valami hozzájuk illőt és otthon kb. 10 perc alatt vacsorát rittyentetem.


Hozzávalók:
25-30 dkg friss, előfőzött, tisztított garnéla
1 db piros kaliforniai paprika
3 db saláta cukkini (max. 15 cm)
vaj
száraz fehérbor
bors

A megtisztított cukkinit negyedekbe vágom, majd azokat tovább szeletelem, a paprikát is hasonló méretűre darabolom és vajon kicsi sóval és borssal elkezdem párolni, néhány perc múlva hozzáadom a garnélákat és löttyintek rá egy kis bort, hogy a hamar át tudjon melegendi a rák, de ne puhuljon túl a zöldség mire a bor elpárolog. Tényleg nagyon gyorsan elkészül és még finom is :-)

eM

1 megjegyzés:

thagi írta...

Nagyon örültem, amikor barátném elárulta kis titkát, azaz "A" blog létezését. Hiszen tudom, hogy jól főz, és szereti a finomat, és nem egy 5-perces kajareceptet osztott már meg velem. Én, aki egyik munkahelyről esek a másikra, mindig is szívesen vettem főzési ötleteit, hisz két rohanás között mindig volt időm azokat a recepteket összedobni.A múltkor kinyitottam a fagyasztót, és szembemosolygott velem egy zacsi finom tengeriherkenytű. Aztán pedig jött a fejvakarás, hiszen a csomagolás rizittóhoz ajánlotta a finom falatokat, ám -mivel nőből vagyok, és mindig van valami diéta amit követek- per pillanat a rizst kicsit kiszorítom a táplálékaim közül. És akkor kipattant az isteni szikra, és megfogalmaztam a "pls help" tárgyú e-mailket, amelyben Marjan szakmai tapasztalatát kértem segítségül, hogy valami finom manna kerekedjen az alapanyagokból, figyelembe véve, hogy én mit ehetek és mit nem. És jött a recept-egyes verzió:
"Végy 1 padlizsánt, vágd fel kb 1 cm széles szeletekre, a szeleteket pedig félbe, 2 paradicsomot vágj 8 részre, 1 cukkinit kb 1,5 cm szeletekre, ha nagy akkor azokat még félbe, 2 lilahagymát kb 1 cm-es karikákra. Ezeket halmozd egy sütőpapírral kibélelt tepsire (hogy könnyű legyen mosogatni), rakj még rá 5-6 fokhagymagerezdet, locsold meg egy kis olívaolajjal (ha lehet; ha nem , akkor ne J ) és szórd meg sóval és kakukkfűvel. Takard le alufóliával és mehet a sütőbe, ha megpuhult (kb fél óra) akkor szed le a fóliát és pirítsd meg egy kicsit.

Közben vágj apróra 1 kicsi fej vöröshagymát, kicsit párold meg és rakd rá a tengeri herkentyűket, sózd borsod és önts rá 1 dl bort, vagy húslevest (kockából is jó)."

És valóban-az előkészület kb 10 percembe került, aztán kb 40-45 perc alatt kész is lett, és az étel pedig fantasztikusra kerekedett...A herkentyűk szétomlottak az ember szájában (pedig eddig én még csak rágos kagylót ettem a pizzák tetejéről:-)).A zöldségekről pedig csak szuperlatívokban tudok beszélni. Készült kép is-de sajna még nem vagyok oly guruja a blogoknak, hogy feltöltsem. A tulajnak elküdtem, ha valaki kiváncsi rá:-) Azt hiszem ezentúl elég sok pls help című e-mail fog Marjan levelesládájában landolni:-) Köszönjük Marjan!! Á+J:-)