2009. március 5., csütörtök

Paradicsomos marhalábszár

Említettem már, hogy mostanában marhahúsehetnékem van. Na jó, nem mindig, de többnyire. Ha vásárolok két lehetőség jut eszembe: hal vagy marha. Most megint marha került a fazékba, nem is akármilyen, gyönyörű szép marhalábszárat kaptam... amit bevágtam a kuktába és így nagyon gyorsan, nagyon finom vacsora készült.... És hát a köret hozzá az aktuális kedvenc, a túrógombóc volt ;-)


Hozzávalók:
0,5 kg marhalábszár, (lehetőség szerint olyan, ami keresztben vastagra szeletelt)
1 nagy fej vöröshagyma
2 dl húsalaplé
1 konzerv hámozott paradicsom
3 ek olaj
3 ek liszt
bors
durvára tört színes bors
kakukkfű

A marhalábszár szeleteket megmosom, leitatom róluk a vizet, ha kell megtisztítom a felesleges inaktól, kicsit formára igazgatom, sózom, borsozom őket és minden oldalukat belisztezem és forró olajban hirtelen körbesütöm, hogy egy kemény kérget kapjanak. Míg kérgesednek, mivel úgysem szabad mozgatni, nagyobb kockákra aprítom a vöröshagymát és kevés olajon megpárolom. Amikor a hús minden oldala megpirult, rárakom a párolt hagymára, felöntöm a húsalaplével és puhára főzöm. Én ezt kuktában csinálom, hogy hamar elkészüljön. Amikor már omlós, hozzáadom a paradicsom konzervet, úgy, hogy kicsit szétnyomogatom fakanállal a paradicsomokat, hozzáadok néhány ág kakukkfüvet és durvára tört színes borsot és addig forralom, míg besűrűsödik a paradicsomos mártás.
Túrógombóccal nagyon finom, de friss ropogós baguettel sem marad belőle szerintem egy kicsi sem :-)

eM

Nincsenek megjegyzések: