2009. március 3., kedd

Torkos Csütörtök a Múzeum Kávéház - Étteremben

A Torkos Csütörtök egy igazán jó találmány. Ilyenkor olyan helyre kell menni szerintem, ahová különben az ember nem térne be csak úgy egy ebédre, vacsorára. Már január elején elkezdtem böngészni az akcióban résztvevők listáját, de igazából nem sok olyan éttermet találtam, ami felkeltette volna az érdeklődésemet. Az első körben a kiszemeltek között volt a Múzeum. Többször jártam ott és eddig mindig nagyon finomakat ettem és kiváló kiszolgálásban volt részem, így az utolsó körben rá esett a választás. Január közepe lehetett, amikor asztalt foglaltam. Akkor megnézegettem az étlapot, de utána jó ideig nem is foglalkoztam a témával.
Aztán közeledett múlt csütörtök, szerdán már az étlapot alaposan tanulmányoztam, de még az étteremben is nehezen tudtam dönteni:
Lazac carpaccio és a Grillezett vargánya között vacilláltam még szerdán, de a főételben is döntésképtelenséget mutattam. Viszont az étteremben már biztos voltam abban, hogy a főétel hal lesz, így végül vargánya volt az elém kerülő tányéron az előétel, egyszerűen, finoman elkészítve.
Ezt követte a Vajhal steak korianderes sárgarépával. A vajhal tényleg vajas ízű, ettől egy kicsit nehéz, de nagyon finom. Az egész megkomponálva egy hatalmas nagy, szögletes, fehér tányéron érkezett.  A sárgarépa egy nagy sötétzöld kelkáposztalevélre volt halmozva az egyik sarokban, az átellenesben pedig a hal várta sorsát. Nagyon jól laktam mire üres lett a tányérom, de vacsora nem vacsora desszert nélkül. Narancsos tiramisut kértem. Természetesen egy picike sem maradt belőle a tányéron :-)

A választásban a felszoláló készségesen segített, minden kérdést megválaszolt, nem voltak tolakodóak, de amint szükségünk volt rájuk, azonnal készségesen segítettek. Ez alkalommal is megerősítést nyert, hogy érdemes néha betérni a Múzeum Étterembe...

eM

1088 Budapest,
Múzeum krt. 12.
Tel: 1 / 267 0375

Nincsenek megjegyzések: