2009. március 2., hétfő

VKF XXIII. - Sokmagos tócsni

A VKF XXIII. fordulójára Grenadine 2 szóba sűrítette a feladatot: Magvas gondolatok. Ez így nagyon egyszerűnek tűnik, de szerintem nagyon komoly kihívás olyan ételt készíteni, amiben tényleg főszereplő a mag. A kiírás elolvasásakor semmi nem jutott eszembe, hogy mi lenne igazán jó erre a fordulóra, olyan étel több is eszembe jutott, amiben van olajos mag, de egyikben sem főszereplő. Aztán úgy gondoltam, passzolom a témát, ez nekem nem megy... végül a múlt héten kipattant az isteni szikra: tócsni, csak másképp, magokból!


Hozzávalók:

5 dkg natúr tökmag
5 dkg natúr napraforgómag
5 dkg natúr törökmogyoró
5 dkg natúr mandula
1 ek fenyőmag
3 tojás
2-3 ek liszt
1 közepes burgonya
bors
petrezselyem
olaj a sütéshez

A mandulát, a tökmagot és a mogyorót késsel durvára vágtam, egy tálban összekevertem a napraforgómaggal és a fenyőmaggal. Hozzáadtam a tojásokat, a felaprított petrezselymet és a lereszelt burgonyát, jól összekevertem és liszttel megfelelő állagúra sűrítettem a masszát. Sóztam, borsoztam és kevés olajon pirosra sütöttem mindkét oldalát. 

eM

Nincsenek megjegyzések: