2009. november 28., szombat

VKF XXX.(1) - Karácsonyi "kocka"cukor

Chef Viki nagyon jó témát talált a XXX. VKF!-re. Szerintem rengeteg remek pályamű készül, nekem is nagyon sok ötletem volt, igaz, csak néhányat valósítottam meg belőle, de szerintem ezzel mások is így lesznek.
A karácsonyi "kocka"cukor jó előre elkészíthető, nem kell hozzá különösebb előkészület, de szerintem érdekes hozzávalójává, díszévé válhat a karácsonyi kávézásnak:


Hozzávalók:
kristálycukor
élelmiszerszinezék
(konyak, rum)
gumi jégkockatartó

A kristálycukrot egy tálba öntöm és elkezdem szinte cseppenként hozzáadagolni a színezéket, mindig nagyon alaposan összekeverem, hogy egyenletes színű legyen a cukor. Ha elértem a megfelelő színt, akkor vízzel vagy konyakkal, rummal folytatom tovább a nedvesítést. Vigyázni kell, ne legyen túl sok a folyadék, mert akkor megolvad a cukor. Akkor jó, amikor keverés közben már egy kicsit összeáll, nem szóródik, mint szárazon. Ekkor a jégkockatartóba belenyomkodom, úgy, hogy jó tömör legyen, mert akkor fog összeállni. Fűtőtest közelében 1 nap alatt kiszárad.

eM

6 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

hát ez tök jó ötlet! én megvettem!!

Marjan írta...

Köszönöm:-)

duende írta...

Mekkora ötlet! :) Azta, tök jó! Én is vittem! :)

szepyke írta...

Bocsánat, ide akarta írni, hogy a Dr Oetker füzetből vetted e az ötletet...
Nem értem, hogy miért másik bejegyzésnél jelent meg.

Marjan írta...

Szepyke, most akkor ez ide kérdés??? Mi baja lett? Ha szétesett akkor szerintem vagy nem volt elég sok a folyadék, amit hozzáadtál, vagy még nem száradt össze eléggé.

szepyke írta...

A dr Oetker ki szokott adni kisebb füzetkéket minden sátoros ünnep körül. Most van benne egy ilyen "kockacukor" készítési recept...
De nekem nem állt össze, ragadt, úgyhogy valamit még csinálok vele, mert ki nem dobom, ahhoz sok a cukor benne...