2009. november 3., kedd

VKF XXIX. - Gombócok

Max öltete nagyon tetszett. A mostani VKF kiírás olvasásakor nagymamám gombóc levese jutott eszembe elsőre, amit mindig akkor csinált, amikor szilvás gombóc készült. Mert gyorsan megvolt szinte csak a "melléktermékből". Kevés apróra vágott hagymát dinsztelt - ő zsíron - szórt rá piros paprikát, köményt, sót felengedte vízzel, és amikor forrt, akkor a gombóc tésztájából kicsi diónyi gombócokat szórt bele. Asszem jobban szerettem, mint magát a főterméket ;-) Csináltam is a hétvégén egy kis adagot...
Aztán második ötletnek valamelyik osztrák hüttében elfogyasztott belül szalonnás valamivel megtöltött gombóc ugrott be, amelyet megfonnyasztott hagymával tálaltak - ha emlékeim nem csalnak nagyon jó volt. Vagy nagyon megéheztem a túrán ;-)

De végül a ricotta gombóc mellett döntöttem, amit levesbetétnek képzeltem el. Csak nem tudtam mibe, de aztán a pénteki piacozás megoldotta a problémámat. Így készült el a mostani pályaművem: spenótleves ricotta gombóccal.


Hozzávalók:
25 dkg friss spenót
1 ek vaj
1 biotyúkhúsleves kocka
2,5 dl tejszín
2,5 víz
chili
bors

20 dkg ricotta
5 ek búzadara
1 tojás
bors

A spenótot megmosom, a vastag ereket eltávolítom és 1 ek vajon, sóval megpárolom. Ha már összeesett felöntöm vízzel és hozzáadom a húsleves kockát, egy kicsi chilit, csak annyit, hogy egy kicsit csípős legyen majd a végén. Felforralom és pár percig főzöm. Addig összekeverem a gombóchoz valókat. A levest botmixerrel egyneművé turmixolom, hozzáadom a tejszínt és újra felforralom. Közben kicsi gombócokat készítek és a forró levesben megfőzöm őket. Sóval, borssal ízesítem.

eM

Nincsenek megjegyzések: