2009. január 23., péntek

Újabb krémleves: most kelbimbóból

Szerintem a kelbimbó a megosztó zöldségek közé tartozik. Általában vagy szereti valaki vagy nem. Én a szeretem kategóriát népesítem, ennek ellenére igán ritkán készül nálam kelbimbóból étel, bár ebben a borús, télies időben is frissen juthatunk hozzá,  vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag és bárki bármi mond, szerintem nagyon finom. Sokféleképpen lehet felhasználható, én most aktuális krémlevesmániám újabb darabját  készítettem el.


Hozzávalók:
25 dkg megtisztított kelbimbó
3 ek tejföl
1 ek vaj
fehérbors
pár szem mandula

A megtisztított kelbimbóra annyi vizet öntök, hogy ellepje, hozzáadom a vajat, sózom, borsozom és puhára főzöm. Botmixerrel egyneművé turmixolom, hozzáadom a tejfölt, ha kell még ízesítem. Tálaláskor pirított mandula darabkákat szórok a tetejére.

eM

Nincsenek megjegyzések: