2009. január 27., kedd

Igazi klasszikus... ahogy nálunk készül :-)

Igazi klasszikusok közé tartozik szerintem például a lecsó, a gulyásleves és többek között a paprikás krumpli is. Amikor az emberek klasszikus ételek készítéséről beszélgetnek, gyakran elhangzik az, hogy "nem, nem, az úgy kell csinálni, hanem... " mert az egyik családban az a szokás, hogy a lecsóhoz a paprikát karikára vágják, a másikban hosszúkás szélesre, a harmadikban vékony félkarikára és így tovább. A paprikás krumpli készítéséről is sok ilyen "úgy kell azt csinálni" mondatot lehet hallani, mert nem mindegy hogy milyen alakúra vágjuk a krumplit, hogy kolbász vagy virsli kerül bele, hogy sűrű vagy leveses lesz a végeredmény. Anyukám zöldborsóval és nokedlivel készíti, de nem szeretem, hogy a kolbászok úszkálnak a viszonylag sok lében. Ezért én így készítem: 



Hozzávalók:
1/2 kg megtisztított, felkockázott burgonya
1 kisebb szál parasztkolbász
1 paradicsom
fél tv paprika
kicsi piros paprika (csak akkor, ha a kolbásztól nem lesz elég jó színe)
20 dkg zöldborsó
2 fej vöröshagyma
őrölt kömény

Nokedlihez:
1 tojás
liszt

A kolbászt kockákra vágom és ropogósra kisütöm, leszűröm és félreteszem. A megmaradt zsiradékon a felkockázott hagymát üvegesre párolom a paprikával és a paradicsommal, majd rádobom a krumplit, megsózom, megszórom őrölt köménnyel, felengedem annyi vízzel, hogy jól ellepje és hagyom főni. Míg fő elkészítem a nokedlit, amit én mindig külön főzök ki, bár rögtön bele is lehetne szaggatni a krumpli mellé, de úgy elég nehéz eltalálni, hogy mennyi vizet fog felvenni, és ne maradjon se túl sok lé, se ne legyen száraz. Amikor a krumpli már majdnem puha, hozzákeverem a zöldborsót, amikor megpuhult, akkor hozzáadom a nokedlit és a kolbászt, összemelegítem és készen is vagyok. Nekem feltétlenül kell hozzá kovászos vagy csemege uborka :-)


eM

3 megjegyzés:

Kata írta...

Így is izgalmas lehet, legközelebb, ha eszembe jut, kipróbálom:)

Marjan írta...

Egy próbát mindenképp megér ;-)

Névtelen írta...

Szerintem így nem finom. :-)