2009. január 12., hétfő

Spaghetti carbonara - nálam :-)

Nagyon szeretem az olasz ételeket, a finom tésztákat jó szószokkal, a pizzákat, a finom húsokat és az édességet is. Nagy kedvencem az igazán jó tiramisu (ejtsd tiramiszu és nem tiramisu, a hajam égnek áll tőle ;-)  ) , ami sajnos felénk ritkán fellelhető, rémes utánzatokkal viszont bőven el vagyunk látva. Szoktam is csinálni néha, de így karácsony után nem annyira kívánom az édességet, viszont egy  jó tésztát bármikor meg tudok enni....


Hozzávalók:
30 dkg húsos bacon 
3 dl tejszín
5 db tojás
6 gerezd fokhagyma
fél csomag jó minőségű spagetti
parmezán
fehérbors
olaj

Felrakom a tésztának a vizet forrni, amíg melegszik 1 cm szélesre felvágom a bacon szeleteket, és magasabb falú (hogy majd a tészta is beleférjen) száraz serpenyőben elkezdetem kiolvasztani a zsírját, közben figyelek, hogy ne szárítsam ki. Ha túl sok zsír olvadt ki, akkor egy részét leöntöm és a szalonnához adom az összezúzott fokhagymát, a tejszínt és egy kis fehérborsot. A tojásokat felverem, eközben a tésztát sós, olajos vízben fogkeményre főzöm, leszűröm, leöblítem és a tejszínes szalonnához adom. Ráöntöm a tojásokat is, és állandó kevergetés közben összemelegítem, vigyázva, hogy krémes maradjon a tojásos tejszínes keverék. Tálaláskor a tetejére parmezán kerül.

eM

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

i am going to try and make this! nice posting!